Återvändandepolicy

    Översikt

    Vår returpolicy gäller i 14 dagar. Om det har gått 14 dagar sedan du fick din beställning kan vi inte erbjuda dig en fullständig återbetalning eller ett utbyte.

    För att vara berättigad till retur måste varan vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Den måste också vara i sin originalförpackning.

    Olika typer av varor är undantagna från returer. Förgängliga varor som mat, blommor, tidningar och tidskrifter kan inte returneras. Vi tar inte heller emot intima eller sanitära föremål, farligt material eller brandfarliga vätskor eller gaser.

    Ytterligare artiklar som inte kan returneras:

    • Presentkort.
    • Programvaror som kan laddas ner.
    • Vissa hälsoprodukter och produkter för personlig vård.
    • Varor som köps på rea eller som en del av en rabattkampanj.

    För att slutföra din retur behöver vi ett inköpsbevis eller ett inköpsbevis.

    Du får inte returnera ditt köp till tillverkaren.

    Det finns vissa situationer där endast en partiell återbetalning kan ske:

    Bok med tydliga tecken på användning CD, DVD, VHS-band, programvara, videospel, kassettband eller vinylskivor som har öppnats. Alla artiklar som inte är i originalskick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på fel från vår sida. Alla varor som returneras mer än 30 dagar efter leverans.


    Referenser

    När din retur har tagits emot och kontrollerats skickar vi ett e-postmeddelande till dig för att meddela att vi har tagit emot din returnerade vara. Vi meddelar dig också om vi godkänner eller avslår din återbetalning.

    Om din återbetalning accepteras kommer den att behandlas och en kreditering kommer automatiskt att läggas till på ditt kreditkort eller din ursprungliga betalningsmetod inom ett visst antal dagar.

    Försenade eller uteblivna återbetalningar

    • Om du ännu inte har fått någon återbetalning bör du först kontrollera ditt bankkonto igen.
    • Du bör sedan kontakta ditt kreditkortsföretag eftersom det kan ta en viss tid innan återbetalningen är officiellt bokad.
    • Kontakta sedan din bank. Det finns ofta en handläggningstid innan en återbetalning kan bokas.
    • Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått någon återbetalning, vänligen kontakta oss via info@cillejuveler.se

    Varor

    Endast varor till normalpris kan återbetalas. Försäljningsvaror kan inte återbetalas.


    Utbyte

    Vi byter endast varor som är defekta eller skadade. Om du vill byta ut den mot samma produkt kan du skicka ett e-postmeddelande till oss på info@cillejuveler.se så hjälper vi dig.

     

    Gåva

    Om varan var märkt som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, får du en kredit för värdet av din retur. När den returnerade varan har mottagits får du ett presentkort per post.
    Om varan inte var märkt som en gåva när den köptes, eller om gåvogivaren fick beställningen skickad till sig för att ge den till dig senare, kommer vi att skicka en återbetalning till gåvogivaren och de kommer att underrättas om din retur.


    Returnerar

    För att returnera din produkt, skicka ett e-postmeddelande till info@cillejuveler.se. Vi hjälper dig därifrån.

    Du är ansvarig för att betala dina egna fraktkostnader i samband med att du returnerar din vara. Fraktkostnaderna återbetalas inte. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returen att dras av från din återbetalning.

    Beroende på var du bor kan det ta olika lång tid för din utbytta vara att nå dig.
    Om du returnerar dyrare varor bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa en fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att ta emot din returnerade vara.

    Behöver Du Hjälp?

    Kontakta oss via info@siebeljuveler.se eller fyll i formuläret på https://cillejuveler.se/pages/kontakta för frågor om återbetalningar och returer.